tisdag 7 oktober 2008

Varför är det inte enkelt att kasta skräp??


Jag har tur och får ha med min hund på jobb när vi saknar passning. Eftersom killen kräver mycket motion så passar jag på att gå till eller från jobb med honom. Jag har börjat räkna hur många kvarter jag kan gå på samma gata utan att se en enda papperskorg för skräp eller hundbajs. Som mest är jag uppe i 8 kvarter... utan skymten av en papperskorg!


Hur tänker staden, hur tänker fastighetsägarna..

- sätter vi inte upp någon papperskorg kastar folk inte skräp här

Eller tror man hundarna väntar med att bajsa tills dom ser en papperskorg där bra hundägare kan förpassa skiten så att övriga slipper trampa i eller se det ligga på trottoarer och andra olämpliga ställen?


Jag anser mig tillhöra den goda sorten av hundägare som alltid plockar upp efter min hund utom när jag befinner mig i skog och mark. Jag anser inte det är trevligt att gå runt i stan och se små eller stora visitkort ligga både här och där och tycker att gräsmattorna i parkerna är till för att leka, sola och andra trevliga aktiviteter utan att behöva vara rädd för att trampa i en hundlort.


Men om den inte finns någonstans att slänga hundskiten eller skräpet för den delen också...

Är det någon ny sport kanske: hur svårt kan vi göra det för alla som har skräp eller hundskit som dom vill bli av med?

Eller tycker dom som är ansvariga att det är trevligt med en stad där skräp ligger överallt, och hundskiten ligger som en heltäckningsmatta på våra trottoarer? Det måste finnas en anledning till varför man inte underlättar för folk att håla rent och fint eller struntar dom bara idet??
För mer än ett år sen kunde man läsa i HD att staden skulle satsa på ett finare stad..
"Målet är i alla fall högt satt:— Helsingborg ska bli Sveriges renaste stad. "
Jag har ett litet tips, montera upp lite papperskorgar här o där, så kanske några fler väljer att håla rent efter sig. Borde vara värt att prova ialla fall eller..
See Yaa

Inga kommentarer: