onsdag 22 oktober 2008

Mitt liv en tecknad serie

Jag har en egenskap när folk pratar så ser jag ofta bilder i huvudet á la tecknad serie (gärna satir). Denna något konstiga egenskap sätter mig ofta i prekära situationer då jag kan börja skratta mitt i en seriös och tung diskussion för naturligtvis så poppar bilderna upp till höger och vänster i mitt huvud då.


För några år sedan hade jag det mindre trevliga nöjet att sitta tillsammans med min son på ett polisförhör som gällde klotter. En allvarlig polis ställde frågor och en mindre medgörlig son försökte undvika alla svar och allt som hade med saken och göra. Mitt i förhöret säger polisen:
-Försök inte slingra dig jag sitter med alla korten på handen,

Varpå bilden med en polis som sitter och håller i en massa kort med olika brott på och spelar kort med busarna (tänk björnligan) för att se vad dom skall sitta i finkan för. Vad händer då? jag skrattar till högt, så klart, varpå polisen spänner ögonen i mig och frågar om jag tycker det här är roligt. Därefter ansågs jag olämplig att närvara vid förhöret och hans pappa fick ta över.


Fast jag är helt övertygad om en sak mitt liv är roligare än polisens, och för det mesta så älskar jag mina bilder som poppar upp och ger mig ett gott skratt (fast jag försöker skratt tyst för det mesta)


See Yaa

Inga kommentarer: