tisdag 7 oktober 2008

Jag älskar att bli uppriven

Jag är så tacksam över att bo i sverige och kunna reta mig på allt och alla. Närhelst något inte passar mig kan jag bli uppriven och förfasa mig över smått som stort. Jag kan njuta av att fundera ut dräpande saker att säga, eller planera hur jag skall kunna ge den skyldige ett rejält tjyvnyp.

Allt detta säger mig att jag har det bra som kan förfasa mig över icke livsavgörande situationer och händelser. Jag har tid över i min vardag för jag hinner fundera runt trivialiteter. Jag är lyckligt lottad jämfört med många.

Men hur roligt är det att gå omkring och vara tacksam och snäll, näe hellre en rejäl uppretning på klantiga personer och händelser. Jag säger bara en sak: tack för alla små statliga/komunala chefer som lyckas vräka ur sig groda på groda om dom hamnar i skottgluggen. Kommunalpolitiker som ställer sig upp och skriker om orättvissor och andra hemska saker och sen går på krogen och dricker sig fulla på de dyraste sorterna allt på min och din bekostnad.
Vad vore livet utan er, tomt och innehållslöst så
-Tack för att ni odlar grodor som jag kan förfasa mig över!

See Yaa

Inga kommentarer: