tisdag 14 oktober 2008

Jag en skvallerkärring

Vi har ingen dagstidning hemma. För att hålla mig lite ajour med vad som händer och sker i världen brukar jag surfa lite på aftonbladet och ibland expressen. Varje gång jag kommer in på aftonbladets sida blir jag lika irriterad. Totalt värdelösa artiklar typ: Linda Rosing skall jaga fatt en ny karl på kanal 5 eller BlondinBella slutar blogga - får jätte rubriker och kan tom hamna överst... hur kan man bara få det till nyheter...
Varje gång lovar jag mig själv att jag skall bojkotta aftonbladet. Ännu mer retar jag mig på artiklar som döljer en betalfunktion för att jag skall kunna läsa vidare, typ 10 sätt att få din dator att bli snabbare - och vad händer när man klickar på länken jodå.. gå med i plus så kan du läsa vidare.. jag haaaaatar det

Varför fortsätter jag ändå att klicka in mig på aftonbladet.. kan det kanske vara så att jag någonstans långt inne ändå vill ha den där frustrationen över att reta mig, bli uppriven och få förfasa mig i minst 5 minuter.

Finns det kanske en liten svensson inne i mig som egentligen älskar att frossa i skvaller o gotta mig när omskrivna personer jag inte gillar gör bort sig. Tyvärr är jag nog inte större som människa för jag måste erkänna jag klickade på rossingartiklen för att läsa mer.....

Får nog ta och passa mig och sluta med mitt smygfrossande annars står jag snart nere på gården och skvallrar med kärringarna sen är det bara en tidsfråga innan jag börjar prenumerera på hänt i häcken sen går det fort utför...

See Yaa

Inga kommentarer: