måndag 6 oktober 2008

Trottoarhäxan lever..

Trottoarhäxan har varit rätt lugn ett tag. Kanske beror det på att jag haft så mycket annat att tänka på så jag helt enkelt inte haft tid att bli uppriven på dem. Eller också kanske det hänger ihop med att jag varit borta en hel del pga mitt jobb så det inte blivit så många runder med hunden på senaste tiden.. Men i morse var hon där igen fast i dålig form för jag han inte med att upplysa om deras olämpliga val av transportväg. Men jag han däremot fundera ut hur jag i all oskuld skulle kunna lappa till ett antal marodörer.


Min syster har ungefär lika sjuk humor som jag och finner samma nöje i att fundera på bisarra saker man skulle kunna utsätta sin omgivning för. Därför tänker jag involvera henne i min plan, som går ut på att vi står ansikte mot ansikte och upplyser den andra om att en cyklist är på ingående och precis lagom när dom är i höjd säger man "nu" varpå den med ryggen emot cyklisten slänger upp båda händerna rakt åt sidan i en uppgiven gest som förhoppningsvis lappar till marodören. Därefter får man utbrista ett litet hoppsan hur gick detta till...



Är det inte fiffigt säg... eller så kanske jag får nöja mig med att ringa till hyresvärden och fråga vad dom tänker göra åt det, för jag är ju trots allt bara en vanlig svensson, duktig på att gnälla men dålig på att agera.


See Yaa

Inga kommentarer: