tisdag 4 november 2008

"Pladder"-spärr

Jag läser några bloggar regelbundet och nu verkar det senaste att vara med på varandras listor och ha en massa undersökningar. Såvitt jag förstått handlar det enbart om att positionera sig och hamna högt uppe på olika listor. Jag stöder gärna det, hellre ser jag en blogg som Bloggfrossa toppa listorna än Blondinbella och hennes typ av bloggar. Humor måste vara bättre att sprida runt på webben än totalt värdelöst pladder om smink och fester - finns det inte nog med tidningar för detta ändamål. När kommer det ut en "pladder"-spärr som man kan installera på datorn så man slipper dessa totalt meningslösa bloggar.

Tyskungen kan du rösta fram många mycket bättre bloggar, jag kan bara konstatera att han måste ha bra smak eller så bara snyltar han för 3 av mina favoritbloggare finns med på listan. Bloggfrossa, Prankmonkey och Trettioplus. Så hjälp till och lyfta bloggar som har mer substans än lite pladder och fladder.

Från Trettioplus fick jag tips om en sida där man kan värdera sin blogg, jag är idag värd 2 153 kr.. var hämtar man ut pengarna.. :)

See Yaa

1 kommentar:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

HAHA!
Vi har väl samma smak kanske. ;-)

/Klaus