lördag 8 november 2008

Utan hunden kommer man inte långt

Aftonbladet har lyckat med flera olika rubriker de senaste dagarna som rör Obama och hundar :). Det måste vara viktigt att man har en hund om man är president tydligen. Jag har vovve, volvo, gubbe och är bara ett år äldre än Obama, kanske skulle satsa på och bli statsminister. Personligen tycker jag dessutom att jag är bland det smartaste som finns.

Jag funderade lite på det här med tidningar, låt oss säga att en tidning skulle bestämma sig för att bara skriva "sanningen" och låta bli att vinkla artiklar och skapa piffiga rubriker mm
Skulle vi läsa den? skulle folket uppskatta en saklig tidning där allt återgavs utan tårdrypande kommentarer som är helt ovidkommande. Vill folket verkligen läsa enbart verifierade artiklar som inte innehåller några försiktigt kryddade omskrivningar.
Jag hade gillat det - tänk att inte behöva sitta och granska allt man läser utan att kort o gott bara kunna läsa nyheterna utan att behöva granska motiv mm.

See Yaa


Inga kommentarer: