fredag 14 november 2008

Kepsförbud

Varför kan inte någon ta tag i alla gamla gubbar (och även några gummor) som fortfarande befinner sig bakom ratten ute på vägarna. Häromdagen blev jag vittne till en äldre gubbe som kröp igenom en rondell i 10 km, han stannade dessutom med jämna mellanrum och tittade efter så att det inte kom någon. När han väl lyckas ta sig ur rondelen, utan missöde, på raksträckan Då händer det gubben gasar så det nästan chockar en minst 30 km kom han upp i när det gick som fortast. Snacka om fartdåre

Jag är till 100% för att det borde finnas kontroller, det kan inte på något sätt finnas något försvar för att dessa helt livsfarliga personer får sitta bakom en ratt. Jag har vid ett flertal tillfällen även noterat att när dom står och väntar i en korsning på att köra ut så går tiden och inget händer och rätt som det är så slänger dom sig ut, när det absolut inte passar in i trafikrytmen--hur tänker dom nu är det min tur eller jag har stått här tillräckligt länge nu?

Varför är politiker och läkare så fega, eller börjar alla närma sig pensionsåldern och är rädda om sitt eget kort. Dessa idiottrafikanter locka tyvärr fram min sämsta sida och innebär allt som oftast att jag gör dumma omkörningar, regelvidriga passeringar mm för att komma så långt bort från dom som bara möjligt är.

Kan dom inte bara inse att dom uppnått den ålder då det bäst lämpar sig att sitta hemma och passa barnbarn. Måste dom tvunget fylla på kylskåpet så finns det bussar, och dessa bör utnyttjas mellan 10-14 då merparten av folk arbetar eller är sysselsatta med viktiga saker. Ej heller vill jag se dom på systembolaget efter 5 eller om helger. När det gäller banken tycker jag man kan inför 2 dagar i månaden typ den 20 och 21 då pensionärererna får lov att gå på banken. Eller ännu bättre köp hus i Spanien och bo där året runt så kan vi komma och hälsa på er istället.

See Yaa

Inga kommentarer: