tisdag 18 november 2008

Arbetslös häxa?

Läste i HD idag att dom söker häxor :)

En kvalifikation har jag definitivt och det är kontakt med andra sidan, jag jagar alla cyklister oavsett vilken sida dom cyklar på :) Det blir värre med tarot - vi har en gammal kille-lek liggande någonstans går det lika bra? Sen hade dom en massa om runor, örter (finns i kryddstället) ritualer (har jag en massa i synnerhet på morgonen, måste röka det första jag gör), besvärjelser (svär ofta på hunden när han går framför fötterna på mig), meditatationer mm

Så jag är helt övertygad om att jag är kvalificerad och de få talanger jag inte har idag kan jag säkert skaffa mig.

Hela artikeln avslutas med följande:
Behovet av nya häxor beror på att företaget haft problem med en del av sina gamla. De höll sig inte till de riktlinjer som arbetats fram av Etiska rådet för betalteletjänster.
— Vi har rensat ut rejält, säger Qinna Blomgren, överhäxa och delägare i handelsbolaget Häxriket i Norden.— Vi har ett ansvar gentemot våra kunder, och därför får häxor genomgå ett arbetsprov så att vi ser att de verkligen kan det de utger sig för att kunna.

Överhäxa... där ser man jag har en liten bit till att vandra tydligen, funderar starkt på att genomgå ett arbetsprov, tänk att få sin titel intygad, jag inte bara kallar mig för trottoarhäxan jag ÄR trottoarhäxan :)

See Yaa



Inga kommentarer: