torsdag 20 november 2008

Hemma på vår gata...

Brukar det parkera en attans stor lastbil ganska regelbundet under helgerna. Det är trångt om parkering där jag bor (vilket är ganska precis i utkanten av mitt i stan). Det kostar inget när man parkerar på vår gata, gränsen går vid gatan som ligger mellan oss och city, vilket medför att många vill parkera i våra kvarter dag som kväll.

Parkeringsvakterna är alerta och man ser lappar jämt och ständigt. Eftersom jag är ute och går med hunden också så ser jag även med jämna mellanrum hur samma bil smyger omkring i kvarteren ivrigt spejande efter felparkerade bilar.

Men Lastbilen står där helg efter helg, utan lappar, utan åtgärder. Förmodligen så når dom inte upp till fönsterrutan och kan sätta på en lapp, dessutom är lastbilen inte svenskregistrerad. Men om man skall börja diskutera felparkering så lyckas den här lastbilen kvalificera sig för minst 3 regelbrott varje gång den står där. Man får inte köra med lastbilar i stan. Man får inte parkera på vändzoner. Man får inte stå med halva lastbilen på trottoaren. Man får inte blockera för eventuella utryckningsfordon - det blev faktiskt 4 förseelser.

Men jag ger mig attan på att om jag skulle ställa bilen med framhjulet över den vita markeringen, med ynka 2 mm så sitter där en lapp när jag kommer ner.

Inte konstigt man blir arg, varför är det inte samma regler för alla, och när reglerna inte funkar (typ ej svenskregistrerad) förse eländet med däcklås :)

See Yaa

Inga kommentarer: