torsdag 12 februari 2009

Mysterieret med det svarta huset

I stan bor många konstiga människor Det händer många konstiga saker. En sak som är mycket konstigt är huset mitt emot. När man än tittar ut så är det nästan aldrig tänt i något fönster. Under helgerna eller i veckorna - huset är helt mörkt. Skulle man se något fönster lysa så kan man vara säker på att nästa gång man tittar är allt mörkt igen.

Runt om i alla andra hus lyser det här och där. Små lampor för trivsel. Fönster där det är fest, fönster där någon äter, fönster där någon tittar på TV osv.

Finns det inskrivna restriktioner i hyresavtalet att man bara får lov att använda en viss mängd ström, bor där kanske bara blinda, går dom och lägger sig innan det blir mörkt ute, är huset besatt av mörka krafter som äter upp allt ljus som försöker tränga ut?

Ännu mer förvirrad blir man när man ser att det är många unga människor som rör sig in och ut ur huset. Sen när blev unga människor förståndiga och kom ihåg att släcka en lampa när dom lämnar ett rum. Jag är definitivt vuxen och har inte lärt mig släcka efter mig själv än, det händer tom att jag somnar med lampor tända.

Funderar på att skaffa en kamera med världens objektiv och mörkerlins.

See Yaa

Inga kommentarer: