fredag 2 januari 2009

Rekord SMS

Igår så talades om att sms slog rekord under nyår. Det bolaget hade haft si och så många sms och det andra bolaget så många. Min första tanke var sååååå intressant! Hur ända in i... får man detta till en nyhet som skall klämmas in mellan kriget i Gaza och 2-åringar som inte lyckats komma ut ur ett brinnande hus.
Sen slog det mig att på ett sätt är det en nyhet som berättar om hur vi förändras, tycker dock fortfarande inte att det står i proportion till riktiga nyheter men dock är det rätt intressant när man tänker efter.
Jag tillhör dem som är "motståndare" till mobilen. Anser att den fått allt för överdriven roll för flertalet av omgivningen. Noterade tex under nyårsafton att vid ett tillfälle satt mer än hälften av gästerna och höll på med sina mobiler och då var klockan ungefär 22.30. När klockan var runt 12 sprang 90% runt med mobilerna och skulle önska barn och övriga gott nytt år direkt på studs....
Jag deltog i statistiken genom att skicka 2 sms till min son och min syster. Dock avstod jag från att ringa någon eftersom jag faktiskt var borta och vill jag prata med dom kan jag göra det under alla andra tidpunkter.
Detta att alltid vara tillgänglig och prata i mobilen oavsett var man befinner sig anser jag vara ett otyg och bristande respekt för sin omgivning.. men vem vet kanske jag också är på väg att bli beroende av mobilen och att tvunget behöva ringa direkt inte vänta tills jag kommer hem eller är ensam i lugn o ro..

See Yaa

Inga kommentarer: