söndag 11 januari 2009

Njutning och cirkus Henke Larsson

Vaknade tidigt idag vilket innebär att jag får någon timme till att bara njuta innan vovve och gubbe vaknar. Jag hinner surfa runt lite, läsa lite trevliga bloggar, gå igenom nyhetssajterna och bara nöjessurfa.

Det måste vara nära uttrycket morgonstund har guld i mun.. förstår äntligen vad dom tänkte på...

Henrik "Henke" Larsson är inte bara kung i skottland utan även i min stad. Men jag får faktiskt erkänna att jag börjar tröttna på honom. Vad, är det för en mes som inte kan lämna besked till HIF, Landslag mm om han tänker spela eller inte. Visst är han stor och visst är han duktig men att bara för detta vela omkring och inte veta vad man skall är inte ett snyggt sätt att agera.

I vår lokala blaska så är Larsson en följetong, idag kan man bl.a läsa följande:
"— Beslutet jag ska ta ligger på det mentala planet. Först och främst måste jag få tillbaka suget efter fotboll. Vi får se vad som händer."

Synd om en sådan duktig fotbollsspelare att vara så klent utrustad mentalt att han aldrig lyckas ta beslut innan utan alltid måste tänka så länge så att tiden är på väg att rinna ut. Med tanke på detta så får man kanske vara tacksam för att han hinner spela färdigt innan matchen är slut.. man kan också fundera på hur det hade sett ut om matchen hade varit längre (tex 120 minuter) hade han gjort fler mål då ;)

See Yaa

Inga kommentarer: