måndag 5 januari 2009

På spåret..

På spåret är ett program som vi försöker följa, mycket för att vi tycker det är roligt att gissa själva jag och gubben. Men jag kan inte förstå varför man väljer att ta med Sivan, det är ett tag sen hon gjorde sitt. Måhända hon är en dj...el på korsord men hon är lika förbannat gammal och en aningen förvirrad. Samma sak med stjärnor på slottet 2 st äldre kvinnor som har sett sina bättre tider för ett tag sen tillsammans med en pianoklinkare som smyger om kring och verkar vara rädd för sin egen skugga och till detta slänger vi in en liten riksbög också.

Vad är det som får tv-makarna att tro att dessa skall kunna bidra till bra TV? Njuter de i smyg av att se dessa människor förnedra sig och vissa upp sig i all sin förvirring eller är det helt enkelt som så att ingen annan vill ställa upp. Borde man då inte istället lägga ner programmet eller gäller "the show must go on" till vilket pris som helst?
Jag tycker själv att jag kan vara ganska förvirrad, när tankarna irrar iväg på egna stråt, men jämfört med Kerstin Dellert så känner jag mig som en oerhört strukturerad och fantastisk person.
Det var länge sen jag såg så många patetiska personer samlade på samma ställe och detta skall vi enligt lag betala för.. har inte tv-licensen gjort sitt när det är på dylik produktion som pengarna läggs.

See Yaa

Inga kommentarer: