måndag 19 januari 2009

Jordskalv och Armagedon

Det börjar bli lite mycket i Skåne nu. Vi drabbas både av jordskalv och av meteor. Får väl göra en lista på vad som mer kan hända typ jättevåg, monsunregn osv.

Det bästa är att se och höra om alla som uttalar sig efter våra katastrofer. Det var någon nere på Österlen som berättade om hur rädd hennes hund blev. Hur den hade reagerat långt innan och ståt och lyssnat mot marken och hur den tydligt vissade tecken på nervositet.

Jag tänkte på min hund - när jag vaknade av att det skakade så tittade jag på gubben och hunden, båda två snarkade och var i en helt annan värld, så jag somnade om och konstaterade att det måste varit en dröm :) Läste idag att Kor struntade i jordskalv, även om dom bara var 8 st så struntade dom ändå i det. Varför är vi så snabba att tilldöma djur en massa egenskaper som vi inte själva har, varför måste vi alltid leta efter tecken på att det här skulle vi kunnat förutse.

När den 11 september inträffat kom det en massa mail som handlade om samma sak - alla tecken som föregått attacken.

Vänder man och skruvar tillräckligt mycket på något så kan man hitta tecken på att jag är den vackraste, smartaste, mest tilltalande person som någon gång existerat på denna jord.

Jag är kort o gott guds svar till mänskligheten :)

See Yaa

Inga kommentarer: