måndag 8 december 2008

Protester i färg

Någon kastar påsar nu igen. Färgade (lila, rosa, röda och blå) som ligger på trottarerna, rabattkanterna osv. Det lyser faktiskt upp så här års. Det är en riktigt färgrik protest som man inte kan missa.
Så vad tycker jag då.. jag vet inte, får vi fler papperskorgar är det bra, men får påsarna ligga kvar så är det bättre att inte plocka upp alls.

Jag brukar försöka tänka så fort jag börjar reta upp mig på (idioterna) cyklisterna på min trottoar, dom som slänger glasflaskor osv att det är ju rätt bra trots allt att alla struntar i sin omgivning för då behöver inte jag heller bry mig. Jag kan strunta i att plocka upp efter hunden, jag kan kasta skräp där jag står och går, parkera hur som helst osv.

Varför finns det inte trottoarvakter? det finns ju p-vakter och dom skulle garanterat dra in mer pengar på trottaren i alla fall i min stad!

See Yaa

Inga kommentarer: