fredag 26 september 2008

Måste lära mig en bra formel

Jag har dukat under av en förkylning. Några dagars sängliggande och flera dagar av hostande, gnällande, ont i halsen, trött, varm, kall och sist men inte minst massor av snörvlande. Förstår inte varför man inte får en bra bok med lämpliga formler när man ändå utsett sig till trottoarhäxa. Vips hade jag trollat bort alla otrevliga cyklister till Saharas öken, med en ömsint tillåtelse att cykla precis var ni själva vill.

Hade jag kunnat trolla så hade mycket blivit annorlunda, men tur är kanske att jag inte kan för mitt annorlunda kanske inte passar alla, och det hade varit synd om alla barn till mina otrevliga cyklister när ingen mamma eller pappa dök upp på dagis och ville hämta dom på kvällen.

Jag var på en fotbollsmatch i veckan (lyckades ta mig upp från sängen) och vill bara ställa en liten fråga: Varför går man när det är 5-10 minuter kvar av matchen och det är oooooolidligt spännande? Är det så viktigt att komma först i bilkön? Betalar man verkligen 250 kr och struntar i hur matchen slutar? Hade jag förresten kunnat trolla så hade mitt lag alltid vunnit och läktarna varit fulla av glada sjungande supportrar.. får nog leta efter en bok med bra formler för häxor.

Det pratas mycket om huliganer om åtgärder och så vidare, jag säger bara en sak sluta uppgradera dom, en "huligan" har inget överhuvudtaget med fotboll att göra, det handlar om mentalt klent utrustade personer som är kriminella och gillar att slås av den enkla anledningen att dom tror sig kunna vinna och då får dom äntligen känna sig stora och duktiga.
Kalla dom för kriminella för det är vad dom är! Och när jag lärt mig formlen så kommer dom vara borta fortare än fort-borttrollade till Sibirien

See yaa

Inga kommentarer: