tisdag 9 september 2008

Helger går för fort

Helgen bara förvinner bort. När jag går hem på fredag känns det alltid som -äntligen en lång skön orörd helg framför mig. Att jag dessutom har förmånen att nästan alltid sluta vid middagstid gör inte helgen kortare eller sämre. Men den försvinner utan att jag hinner med. Allt jag skulle vilja göra och allt jag skulle vilja ta mig tid till. Har jag tur har jag i alla fall hunnit med att städa över lägenheten och tillbringa kvalitetstid med min älskade och vår underbara kille (hunden).

Jag hatar tid som förvinner, jag hatar att inte hinna med allt jag vill hinna med. Varför kan man inte köpa tid för pengar? Jag tror jag måste börja öva på att bli lite mer organiserad så jag kan vara effektivare när jag är ledig :) vilken hemsk tanke. När får man då vara ledig och slappa och gå omkring i pyjamasen till klockan 12 en söndag. Jag övar nog hellre på att vara nöjd med att tiden försvinner och skjuter upp alla vill och måsten till nästa helg.

Inga kommentarer: