fredag 5 september 2008

Betraktelser

Jag var på bankomaten ikväll för att hämta lite pengar. I mitt förra inlägg så ironiserade jag över möjligheten att parkera på trottoaren utanför mitt hus, bara för att JAG skulle slippa anstränga mig.

Här fick jag se dom mest fantasifulla parkeringar halvvägs ut i en korsning med bakhjulet på trottoaren, dubbelparkering, mm allt för att slippa gå några extra steg. Till saken hör att om man promenerade 10-20 steg mer så fanns det gott om både lämpliga och bra ställen att placera en bil.
Trottoaren är inte bred vid bankomaten, men jag ger mig katten på att hade vissa kunnat så hade dom kört upp på trottoaren och gjort en drive in på bankomaten allt för att slippa lyfta ändan eller gå fler steg än vad som är minimalt.

Varför är vi så lata, så egoistiska och så fruktansvärt självcentrerade. Finns det någon idag som överhuvudtaget tänker tanken att visa sin omgivning hänsyn eller är det bara JAG som gäller.

Varför är det omöjligt att hålla en tvättstuga som används av 15 lägenheter ren och fräsch. Varför kan man inte slänga sina tomma tvättmedelskartonger på avsedd plats, varför kan man inte torka upp när man spiller tvättmedel. Har alla i huset någon mystisk muskelsjukdom som gör att när dom skall hälla sköljmedel i facket rister så att det skvätter överallt? Är det samma epidemi som gör att man inte klarar av att ta en trasa och torka upp, eller kanske alla har drabbats av en kollektiv syndefekt som gör att man ser inte saker som är större än en tennisboll.

Jag tror jag skall försöka få tag i en klok forskare som kan undersöka vad det är för epidemi som härjar i samhället. För jag är orolig.. om man inte ens kan hålla ordning i en tvättstuga hur skall man då kunna hålla ordning på något annat..

Och ja jag tvättar ikväll :). Hade jag trott att det gjorde någon skillnad så skulle jag skriva små fyndiga, elaka och spydiga lappar nere i tvättstugan till mina egoistiska lortgrisar till grannar. Nu är jag övertygad om att de lappar som redan finns med uppmaningar om ditten och datten räcker för dom funkar inte. Det hindrar mig dock inte från att roa mig med att fundera på vad det skulle stå på mina lappar.

"JAG bor också i detta hus och tycker det vore trevligt om du nöjde dig med att strunta i att städa din lägenhet, som jag tack och lov slipper att vara i, så städa efter dig när du använder utrymmen som andra i huset också nyttjar din lortgris"

Nu får jag gå ner och ta resten av tvätten medans jag funderar ut fler lappar jag skulle vilja tappsera tvättstugan med.

See yaa

Inga kommentarer: