torsdag 20 augusti 2009

Fredag, Barca, HIF och lite till

Överraskade sambon med middag och underhållning i fredags och han var nöjd som tur är. Vi hade inte bara tur med vädret utan även med val av ställe för kvällen. Är nog förlåten :)

Jag kan inte fatta denna hysteri som uppståt i samband med Zlatan och Barca, fast jag måste säga att jag gillar det. Zlatan har alltid varit helt underbar i mina ögon, fräck attityd kombinerat med en hyfsat duktig förmånga att hantera runda, studsande saker på gräsmattor. Nu ser jag fram emot nästa resa till Barcelona och få se Zlatan spotta in några bollar i målet. Söndagens premiär ser bra ut för Zlatan.


Var på HIF's match i söndags och där finns det massor att önska. Visst blir man arg på domaren ibland och tycker att dom dömer orättvisst. När man sen kommer hem så inser man att man är inte helt objektiv i sina bedömningar. När det gäller söndagens domare så måste jag säga att om jag är lågpresterande på måndagar efter helgen så var han opresterande, en allsvensk domare får inte tappa greppet om matchen redan efter 10 minuters spel. Gör om och gör rätt verkar vara befogat i hans fall.

See Yaa

Inga kommentarer: